2014年5月12日 星期一

第15月回顧

好似好耐冇寫過回顧咁,當湊女嘅日常事務行順左,小小又大個左d,好似會冇以前咁日日都打緊仗咁,令人習慣左,忽略左佢嘅每一個重要嘅小步。完全講唔到重點添:P 今日5月3日,小小踏入16個月大喇,想砌幅9格相,就做埋個回顧啦^^


小小雖然未至於識自己跑,但已經行得頗穩陣,如果兩隻手拖住佢一齊跑,佢係會亦可以一齊跑的。一識行已經好鍾意上樓梯,而家上細級嘅樓梯對佢黎講可以話係 easy job,拖住佢一隻手只係俾佢借力平衡,冇扯住我地隻手上級,甚至有時仲連級咁上(即係左右左右上,唔係續級上)。由於佢認為自己已經掌握倒上樓梯,所佢最近開始練落樓梯。臨去到屋企樓下有兩段矮樓梯(細細級的),我地經常要喺嗰度來回好多次,先獲得小小批准大家繼續行,甚或有時我地要將小小強行抱走(夜晚返屋企嗰程唔可以俾佢行太耐啦)。

自己食飯

基本上已經可以放手俾佢自己食飯,但我地依然會捉住佢隻碗,以免佢一時興奮成碗飯飛左落地,但用匙羹畢飯餸方面,小小已經掌握得好好,除左有時興奮得濟都係會飛左隻匙羹落地。有時食到尾都會要我地幫佢畢最後嗰幾匙羹,我估一來係畢到攰,二來最尾嗰少少飯佢畢唔倒。

自己飲野

下午奶婆婆依然係用奶樽,我冇反對,因為真係容易 d。婆婆平時話小小而家係自己訓喺佢個地墊度食奶,今日返去食飯時見識倒係點樣。朝早飲水,小小只肯接受嫲嫲用匙羹餵,但夜晚飲湯時,已經可以自己拎住隻杯飲。其實係一 d 佢勁想飲嘅野佢直情會搶隻杯。

但琴日同今日發生左幾次同樣嘅意外……琴晚返到屋企臨訓,嫲嫲又問下小小飲唔飲水,佢話飲,但就要大人水壼飲,嫲嫲唔識就住個力同手位,於是爸爸就叫佢放手俾小小自己拎,點知個水壼對小小黎講太長,當 d 水由底 long 上黎時,一下子倒左太多,小小一嚇,一跣腳仲跌埋仆倒個面,當場狂喊。今日出左街,食完奶問佢佢又話飲水,已經一齊拎個水壼,都俾佢太大力一搶,又倒太多入左鼻同整濕身,又有琴日嗰個嚇親嘅表情。返到婆婆度,諗住俾杯佢飲湯安全啦(平時佢都識控制個杯放入口幾多),點知臨飲晒佢又係突然好大力倒,今次因為得好少,冇嚇親,咁我就冷靜同佢講 “倒得太快就會倒瀉啦” ,之後未有機會再俾佢自己飲野,所以未知最新進展係點喇。

講有意義字

最早學識講o既係「拜拜」,幾個月前已經會講,仲越講越好,好清晰咁有個尾音「衣」,最近仲由手指拜拜進化到揮手拜拜,個「拜拜」手揮得越黎越大力。

之前帶佢去九龍公園睇雀仔,佢當時已經好鍾意 (當然仲要計埋再之前去海洋公園啦) ,四月時去台北,o係動物園、台大同酒店附近個屋村,都俾佢同白鴿有好強度o既交流,就立即學識左「雀雀」喇。更搞笑o係,話說爸爸跟地墊同咭紙書教佢 bird 在先o既,去完台灣之後有一晚我又對住本咭紙書係咁「雀雀bird」咁對佢講,而家佢應該係 connect 左雀雀同 bird 係同一件事。好勁呀!!! 小小識雙語呀 XD

未見到佢有意識咁叫爸爸媽媽婆婆嫲嫲,但更奇怪嘅係連 “奶奶” 都冇講過甚至可以話連呢個音都冇發過(因為佢係有講過“爸”音甚至“爸爸”的,只係唔覺得佢 refer 緊 “爸爸” 嘅意思。平時我會問佢係咪食奶,佢會又開心又興奮又堅定咁點頭,所以肯定佢係知嘅。有一晚佢到時候走埋黎冤我時,我唔問佢 “係咪食奶”,“反而猛問佢 “要咩呀?”,同埋猛叫佢講話“奶奶”,點知佢冤左幾下之後,靚左落黎,跟住扁咀,然後眼淚靜靜滴出黎……嚇死我!!!! 我即刻攬住佢,同佢講 “唔係唔俾你食奶呀傻豬,只要你想食,媽媽一直都會俾你食奶”,跟住問佢 “而家食奶啦,好唔好?”,一邊望住佢食奶,媽媽都一邊流眼淚
……


小小玩嘅野複雜左好多,落樓下遊樂場時開始會自己揀要玩乜野,仲會追人d波(甚至攞),v_v 但就對我買俾佢波興趣不大。經過商場時,好鍾意轉入舖頭睇野,好彩仲未至於一入去就搞人d貨,但我地就會俾佢轉入百佳慢慢 “選購”,通常玩完一大輪都唔願走就要強行抱起佢拜拜百佳。

仲係對 shape sorter 冇興趣…… 好彩佢因為遲左幾日出世跌左落下一個學年度,所以今年唔使考幼稚園住,如果唔係真係唔知點算u_u

洗手

以前成日要提嫲嫲唔好俾小小玩報紙,因為整污糟左隻手就好難捉住佢洗返乾淨D油墨。我成日同爸爸講,當佢識得洗手時,我就唔會再阻止佢周圍摸野。

自從我放完產假返工,小小每晚會o係婆婆度等我開始,每次入門口我都會同小小講我要洗左手先,而自從小小識走來走去開始,佢會跟住婆婆入厠所,到大約一個月前o既某一日,我地發現小小識得洗手,俾D泡泡佢,佢會識得兩隻手搓下搓下,由o個日開始,我地就會次出完街返屋企都帶佢入厠所洗手。而家抱佢上洗手盆,佢就會急不及待要俾手 jit 泡泡,又搓到唔願停,幫佢開水喉,佢又會係咁閂返.... -_-",好多時最後係要捉實佢過水跟住放返佢落地出廳。

刷牙

小小有一排唔願刷牙,連紗巾抹口都唔俾,嫲嫲抱住佢俾我抹口時,佢會狂掙扎,又掟牙刷,所以爸爸有一排唔俾佢玩牙刷。但係小小而家基本係食同我地一樣o既野,所以我思前想後,都係覺得唔可以好似以前食BB野o個時咁由得佢唔刷牙,就開始再用 BB 牙刷引佢玩,引左幾日,總算佢肯俾抹口,冇再掟牙刷,但就篤住枝牙刷行來行去,又跌親又流到一身都係口水,但我都覺得總算係一個好o既開始。有一日飲茶時,望住個千層馬拉糕 (媽媽o既favorite),我對爸爸講︰好啦,對佢識肯刷牙就開始俾食甜野啦。



寫住咁多先啦。小小,爸爸媽媽好愛你 :3

沒有留言:

張貼留言